W 2019 roku Solaris prognozuje sprzedaż 1,6 tys. autobusów. W 2018 roku sprzedał 1226, o 171 mniej niż w 2017 roku. Przychody jednak poprawiły się do 1867 mln zł, o 17 mln więcej niż rok wcześniej. W Polsce Solaris sprzedał 402 autobusy, co dało mu 33 proc. rynku, gdy w 2017 roku marka zdobyła połowę rynku.
Prezes spółki Javier Calleja nie jest zaniepokojony spadkami, wskazuje że przyczyn jest kilka, w tym przejście na nowe napędy (coraz więcej elektrycznych autobusów zamiast wyposażonych w silniki diesla) i przejęcie wielkopolskiego producenta autobusów przez hiszpańskiego producenta pociągów CAF.
Calleja zapewnia, że elektryfikacja napędów jest szansą dla marki, która dostarczyła lub jest w trakcie budowy ponad 400 elektrycznych autobusów dla odbiorców z szesnastu państw: od Finlandii po Hiszpanię. Autobusy przejechały niemal 11 mln km, a rekordzista pokonał już ćwierć mln km.
Solaris ma mocną pozycję w segmencie autobusów elektrycznych. W Polsce w 2016 roku zarejestrowano 54 ebusy, w tym 44 Solarisy (81 proc. rynku), w 2017 roku 114 autobusów (47 Solarisów – 41 proc. rynku) i w 2018 roku 46, w tym 29 Solarisów (63 proc. rynku).
Rynek ebusów w Europie pomiędzy 2015 i 2016 rokiem wzrósł o 46 proc., w kolejnym o 182 proc. i w ostatnim o 22 proc. Solaris wykonał w Europie ponad 2 tys. studiów wykonalności stworzenia linii z elektrycznymi autobusami.